iPhonic: iPhone & iPod Touch netwerk

Review Vorige week lanceerde Collins America de Danglet: een hals- en pols-touw om je iPhone, iPod touch of iPod rond je hals of aan je pols te hangen. Wij kregen van Collins America een exemplaar toegestuurd om te testen.

De Danglet kwam toe in een eenvoudige blister verpakking. Je ziet meteen wat erin zit. De verpakking bevat een halstouw, een polstouw en de Danglet.

Het halstouw en polstouw zijn voorzien van een klemmetje om aan te Danglet te bevestigen.

Het originele is de Danglet zelf: een klem die je inplugt op de dock-connecter poort van de iPhone, iPod touch of iPod. De Danglet zet zich vast met twee kleine haakjes aan de zijkant van de connector.

Net zoals de connector kabel die met de iPhone of iPod touch wordt geleverd, kan je ook de Danglet maar op 1 manier in de connector poort steken. De Danglet steek je in met tekst naar boven.

Aan de zijkant zitten twee knoppen die je gelijkertijd moet indrukken om de Danglet weer te verwijderen.

De Danglet zit zelf stevig in de connector poort en met de haakjes komt die zeker niet los.

De manier waarop de Danglet zich vastzet doet me denken aan de firewire kabels van de vorige generaties iPods. Die hadden ook zo’n haakjes en knoppen om vast te zetten.

De touwen die meegeleverd worden hebben elk een klemmetje om aan de Danglet te bevestigen. De touwen zelf zijn nogal saai: enkel zwart en vrij smal. Maar niets verhindert je om je eigen favoriete houwtouw te gebruiken.

Het smalle van de touwen is een nadeel. De iPhone heeft een zeker gewicht, en met dat smalle touw gaat dat na een tijdje vervelen. Je gebruikt beter iets breder.

Op zich is de Danglet iets origineel. Je kan je iPhone of iPod touch rond de nek hangen. Net zoals je dat kan voor vele andere telefoons. Andere mobieltjes hebben meestal ergens een oogje waaraan je iets kan hangen, maar de iPhone heeft dat niet. Deze oplossing beidt Danglet.

Toch zou ik voorzichtig zijn met de iPhone of iPod touch, en ze in een hoesje steken én een schermbescherming op aanbrengen. De kans is reëel dat je met je iPhone ergens tegenaan botst als je hem rond de hals draagt.

Het polstouw lijkt me vooral voor iemand die zijn iPhone vaak in de hand houdt. Met dit polstouw verklein je de kans dat je iPhone de grond raakt wanneer je die per ongeluk laat vallen. Of verklein je de kans dat die uit je hand wordt gegritst.

Ook is het polstouw een ideale aanvulling om spellen op de iPhone of iPod touch te spelen waarbij je nogal grote bewegingen moet maken zoals iBowl.

De Danglet kost ongeveer € 12 plus € 2,75 verzendkosten. In Europa wordt de Danglet verstuurd vanuit het Verenigd Koninkrijk. Reken ongeveer een week voor je pakje toekomst met de post.

Meer info en bestellen: Collins America

Tags: bunjee, danglet, hals, houwtouw, pols

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

ken iemand die in het bezit is van zoiets en merkwaardig genoeg, zelfs als je met veel kracht, zoals in het filmpje, met je iphone zwiert, blijft dat gewoon netjes op zijn plaats zitten en is er 0,0 risico dat je iphone plots vleugels krijgt

Hierop reageren

Ik heb al geruime tijd een Danglet. In het begin was het geweldig, maar na verloop van tijd gaat de sluiting beweeglijker worden. Ik ben bang dat hij er dan achter blijft haken en ik de Iphone dan niet meer kan opladen, met alle gevolgen van dien. Ik zou hem daarom niet meer kopen.

Hierop reageren

RSS

Groepen

Badge

Bezig met laden...

© 2010   Gemaakt door iPod Touch

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden