iPhonic: iPhone & iPod Touch netwerk

REVIEW Een paar weken geleden bracht USBFever een mini-microfoon op de markt voor de iPhone3G, iPod touch 2G, iPod nano 4de generatie en iPod Classic 120GB. Wij kregen van USBFever een exemplaar om te testen.

De mini microfoon zit in een blisterverpakking die gemakkelijk te openen is. Op de verpakking staat geen enkel merk vermeld. Enkel de naam van het product: “mini-microphone”. Verder is er geen gebruiksaanwijzing bij of andere informatie.

De microfoon zelf is wel echt mini. Ik was die al bijna kwijt na het uit de verpakking te halen door te laten vallen. Het geheel ziet eruit als een grote zwarte capsule.

De mini-microfoon bestaat uit twee delen: de microfoon zelf en een kapje om de stekker te beschermen wanneer je de microfoon niet gebruikt. In dat kapje zit ook een gaatje om een sleutelring door te halen zodat je de microfoon aan je sleutelbos kan hangen.

Het kapje past over de stekker van de microfoon en klemt goed vast. De microfoon zal er niet vanzelf uitvallen.

De microfoon heeft een mini-jack stekker en is enkel compatibel met de iPhone3G, iPod touch van de 2de generatie, iPod nano van de 4de generatie en de iPod Classic 120GB. Ik probeerde de microfoon ook met de audio-ingang van mijn MacBook, maar dat werkte niet.

Om te kunnen opnemen met de iPhone en iPod touch heb je eerst een opname applicatie nodig. Er bestaan er verschillende in de appstore, maar mijn voorkeur gaat naar iTalk Free (gratis) of iTalk Premium (betalend) van Griffin. Lees hier de review van deze applicaties.

De opnamekwaliteit is vrij goed. Veel moet je niet verwachten van zo’n klein microfoontje, maar het is veel beter dan de microfoon die in de iPhone is ingebouwd. De microfoon is ook veel gevoeliger.

Hieronder twee screenshots genomen tijdens een opname met iTalk. De linkse screenshot is mét de mini-microfoon, de rechtse met de ingebouwde microfoon in de iPhone. De twee screenshots zijn genomen bij gelijke geluidssterkte. Links is het geluidsniveau duidelijk beter. De meter gaat wel in het rood, maar het geluid is niet vervormd.

De Microfoon past perfect op de iPhone en de iPod touch.

Hieronder de microfoon op de iPhone. Hou er rekening mee dat wanneer er een telefoontje binnenkomt je de microfoon moet uittrekken. Anders hoort je correspondent jou wel, maar jij hoort niets omdat de iPhone denkt dat er een koptelefoon is aangesloten en dus geen geluid door de luidspreker stuurt.

Hieronder de microfoon op de iPod touch. Bij de iPod touch zit de koptelefoonaansluiting met ondersteuning voor audio in onderaan. Het is handig wanneer de opname applicatie meedraait bij het omdraaien van de iPod touch om de microfoon te richten. Dat kan met iTalk van Griffin.

De USBFever Mini-Microphone kan online besteld worden en kost ongeveer € 11 ($ 14,99). Reken er ongeveer € 2,25 bij voor verzending ($ 2,99).

Download hier iTalk Recorder Premium in de AppStore voor € 3,99.

Download hier iTalk Recorder gratis in de AppStore.

Tags: microfoon, usbfever

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

dus eigenlijk niet geschikt om via Skype te telefoneren met mijn ipod :-(

Hierop reageren

RSS

Groepen

Badge

Bezig met laden...

© 2010   Gemaakt door iPod Touch

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden