iPhonic: iPhone & iPod Touch netwerk

Wat heb je nodig om voicenotes op te nemen met de 2e generatie iPod Touch?

De nieuwe iPod Touch heeft de mogelijkheid geluid op te nemen via een microfoon. Deze microfoon is niet ingebouwd zoals bij de iPhone en zit niet in de koptelefoon die je bij de iPod Touch 2 krijgt. Je moet dus een extra koptelefoon kopen met microfoon ingebouwd, zoals de nieuwe koptelefoon van Apple, voorgesteld door Steve Jobs op de keynote van 9 september.

De stekker van een dergelijke koptelefoon moet er uitzien zoals de stekker links op onderstaande foto.

Daarnaast heb je nog op je iPod Touch software nodig om voice memo's op te nemen. Daar zijn er heel wat van in de App Store. Ik vermeld enkel Voicenotes omdat het gratis is en kan synchroniseren met je desktop door middel van een gratis programma: VoiceNotesSync. Dit bestaat voor Mac én voor Windows.
Voicenotes kan voice memo's opnemen van onbeperkte lengte, en blijft opnemen terwijl de iPod Touch in standby modus gaat. Je kan geen voice memo's e-mailen met VoiceNotes.

Andere voice memo toepassingen zijn te betalen. Heel wat hiervan kunnen sycnhroniseren met de desktop, heel wat andere bewaren de voicenotes enkel op de iPod Touch. Sommige hiervan kunnen voice memo's mailen, een aantal kunnen voice noets van onbeperkte lengte opnemen, een aantal andere beperken het tot een aantal minuten.

In bijlage een video waarbij Note2Self gebruikt wordt om voice notes te maken.

Tags: memo, note2self, voice, voicenotes

Bijlagen:

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Hallo,is het mogelijk om mbv de 4 polige plug een externe mic aan te sluiten? Kan m'n md recorder weg.....
Frank.

Hierop reageren

Je microfoon rechtreeks op de ingang van de iPod aansluiten zal niet werken. Ik heb het ook al geprobeerd, want ik heb ook een MD recorder met een goeie Sony mic.
Er zou misschien wel een tussenstuk kunnen bestaan om een 'gewone' microfoon aan te sluiten op de iPod touch, maar ik heb het nog niet gevonden.

Hierop reageren

Je hebt denk ik die 4 polige plug nodig, die heb ik inmiddels op het net gevonden, maar na navraag was het eigenlijk een plug om audio en video door te geven, denk dat ik hem toch maar aan ga schaffen om een beetje te experimenteren, mooier zou zijn als iemand dit al gedaan heeft. groet Frank. ps, Weet jij trouwens of je ook de ipod plug los kunt bestellen en daar aan gaan solderen? Ik heb begrepen dat er een line in op de touch zit, dat is dus met een line in versterker voor de mic ook te gebruiken.

Hierop reageren

Ik heb op het internet enkel "doe-het-zelf"-oplossingen gevonden. Geen idee of die plug los verkocht wordt...

Hierop reageren

even een update. Ik heb de blue mikey microfoon gekocht en deze werkt perfect op de touch (2e generatie). Bovendien neemt deze in stereo op maar let dan wel op dat je een stereo recorder appje download. Nadeel van de blue mikey is dat ie een beetje wiebelig in het slot zit, dit heb ik opgelost door er een stukje gasfitterstape omheen te doen.

Hierop reageren

RSS

Groepen

Badge

Bezig met laden...

© 2010   Gemaakt door iPod Touch

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden