iPhonic: iPhone & iPod Touch netwerk

Hoe kan ik de klassering (in mijn pc - map "iTunes Music") van geimporteerde cd's wijzigen. Ik zie dat die standaard per artiest een submap krijgen en dan pas de naam van het album. Ik zou het album als hoofdmap willen en de artiest enkel als info meenemen, niet als sub-map.

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Dag Pol,

Bij mijn weten is dat niet mogelijk. Is er een specifieke reden waarom je dat wil doen?

In iTunes zelf kan je op verschillende manieren je muziek bekijken, ook per album.

Kies in linkermenu: Muziek (Music)
Er staan naast het zoekveld rechts in de header drie iconen. Als je op het middenste icoon klikt kan je zelf kiezen hoe ze weergegeven worden. Dit kan je ook in Lijst weergave. Cover Flow is altijd per album.

Ik vind het net slecht dat Apple je geen keuze laat over de manier waarop ze de bib organiseren. Een artiest maakt wel meerdere albums maar hetzelfde album wordt enkel bij verzamel albums door verschillende artisten gemaakt.

Stenito

Hierop reageren

Bij klassieke muziek (en dat is voor 99% van mijn bibliotheek) wil ik vooral de componist en het stuk (componist A: symfonie nr y, componist B: concerto nr x, componist C: opera Z) als album, niet zozeer de solist of de uitvoerders. In iTunes kan ik daar zeer goed op sorteren en zoeken, maar spijtig dat ik diezelfde logica niet terugvind in mijn verkenner-boomstructuur.

Hierop reageren

Klopt! Zover had ik niet gedacht...

Hierop reageren

Ik denk niet dat het met iTunes mogelijk is. Ik heb even alle instellingen overlopen en ik vind geen parameter om dat aan te passen.
Wat je wel zou kunnen doen is met andere software (een naam schiet me niet zo direkt te binnen) eerst de cd's rippen op de harde schijf. Bij de meeste van deze rip-software kan je wel de folderstructuur bepalen. Daarna importeren in iTunes.

Hierop reageren

Ik heb geprobeerd met Nero9. Maar die doet het op dezelfde manier als iTunes. Met Roxio moet ik alle gegevens zelf manueel invullen. Ik kijk nog even op Google of er andere ripper-tools bestaan die wat meer mogelijkheden bieden in dat verband.

Hierop reageren

Ik gebruikte vroeger MediaMonkey. Heel tevreden over. Ook in Nederlands. Nu gebruik ik het niet meer want is enkel voor Windows.

Hierop reageren

RSS

Groepen

Badge

Bezig met laden...

© 2010   Gemaakt door iPod Touch

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden